Importação de Automóvel. Faça Você o Mesmo. Pág 109,post 3259: fórmula de cálculo ISV - Página 180
 Rede MPL:
Página 180 de 180 PrimeiraPrimeira ... 170179180
A mostrar resultados 5,371 para 5,395 de 5395

Título: Importação de Automóvel. Faça Você o Mesmo. Pág 109,post 3259: fórmula de cálculo ISV

Piloto de Kart dkc's Avatar
    Data de Registo
    Jul 2010

Por Defeito

Medo é mesmo este, neste momento tenho um muito bom negocio em vista, não unicamente pelo preço, mas pela situação e local do negocio. Mas o email enviado pela proprietária deixa me na duvida.
    vou colar aqui para ver a vossa opinião
    Citação Originalmente Colocado por LucianoOliveira Ver Post
    Atenção às burlas....

Data de Registo
    Jul 2010

Por Defeito

"Hi,

My name is Anne, thank you for your interest in my car.
    The car is still available for sale.
    I am British and I would appreciate it if we can communicate in English.

The car is in perfect condition, the body is in perfect shape, no hidden defects, as well as the interior in excellent condition, non-smoking car, never involved in an accident. The engine running like new and the maintenance was done in time. The car has the original documentation ( the documents necessary to transfer title of the car in your name ), such as certificate of registration, full service history, two keys, Vehicle Inspection and Car-Pass.

I worked in Belgium as an European lawyer initially for a period of 1 year. I bought the car to use it in the time I was working here.
    Recently, after 4 months in Belgium, I was moved with my work in Leeds, England, so I no longer need the car because the steering wheel is on the left side. Fees to register the car in England is to high. I am the second owner of the car. The car is still on Belgian registration.

You will find attached additional photos of my vehicle, to see that it is in a very good condition.

Here are some pictures:

The price is negotiable. I can give you more details about the car that allows you to calculate how much the registration tax would be to your name. If you are interested feel free to contact me and I will get back to you with all the information you need to know about about this transaction.

I am ready to pay for the delivery fees to your location.

Thank you!
    Anne
    "
    Segundo email

"Hi again,

Like I already told you the car is in perfect shape, no damages or accidents and has full service history. The total price is € 20,500.00 including delivery fees to your address.

I have been transferred with my work, European lawyer to Belgium, initially for 1 year and I have bought the vehicle to use it while I was working there. Now, after 4 months, I have been notified that I've been moved with my job back to Leeds, England and I brought the car here with me.

Due to high fees / duties, I cannot afford to register the car in England so I decided to sell it in Belgium, where is already registered. I have pre arranged to use an escrow company from England to intermediate the sale on my behalf. They will sell the car on my behalf, but don't worry because the sale will be made under our details. That means that no VAT will be added to the price. I will pay the company and delivery fees to your location. This company will take care of the delivery, payment and registration process to your name.

All I will need is your details as follows: full name, full address, a valid phone number and I will forward them to the company in charge as the intended buyer / receiver. They will contact you with all their official invoices containing all the possible explanations on how to conclude the deal safely.

They will also offer you 5 days or 200 km trial period when you receive the car, so you can test drive the car, take it to a mechanic, or verify the papers to the police or other legal forms.
    They will not wire the payment to me, unless you decide that you are satisfied with the inspection report and decide to keep the car. If by any reason, you are not satisfied with the car's condition, we can cancel the deal and the car will be picked up by the company on my expense. The company I have chose for this transaction is EU Shipley Services Limited.

They will also take payments by bank transfer, for payments outside England. If you are interested in buying it, please tell me where is your location, to be able to get some shipping quotes, and I will return to you with more details on how the EU Shipley Services Limited process will work.

Best Regards!"

O que acham?

Piloto de Testes Trek8500's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2009

Por Defeito

Citação Originalmente Colocado por dkc Ver Post
    "Hi,

My name is Anne, thank you for your interest in my car.
    The car is still available for sale.
    I am British and I would appreciate it if we can communicate in English.

The car is in perfect condition, the body is in perfect shape, no hidden defects, as well as the interior in excellent condition, non-smoking car, never involved in an accident. The engine running like new and the maintenance was done in time. The car has the original documentation ( the documents necessary to transfer title of the car in your name ), such as certificate of registration, full service history, two keys, Vehicle Inspection and Car-Pass.

I worked in Belgium as an European lawyer initially for a period of 1 year. I bought the car to use it in the time I was working here.
    Recently, after 4 months in Belgium, I was moved with my work in Leeds, England, so I no longer need the car because the steering wheel is on the left side. Fees to register the car in England is to high. I am the second owner of the car. The car is still on Belgian registration.

You will find attached additional photos of my vehicle, to see that it is in a very good condition.

Here are some pictures:

The price is negotiable. I can give you more details about the car that allows you to calculate how much the registration tax would be to your name. If you are interested feel free to contact me and I will get back to you with all the information you need to know about about this transaction.

I am ready to pay for the delivery fees to your location.

Thank you!
    Anne
    "
    Segundo email

"Hi again,

Like I already told you the car is in perfect shape, no damages or accidents and has full service history. The total price is € 20,500.00 including delivery fees to your address.

I have been transferred with my work, European lawyer to Belgium, initially for 1 year and I have bought the vehicle to use it while I was working there. Now, after 4 months, I have been notified that I've been moved with my job back to Leeds, England and I brought the car here with me.

Due to high fees / duties, I cannot afford to register the car in England so I decided to sell it in Belgium, where is already registered. I have pre arranged to use an escrow company from England to intermediate the sale on my behalf. They will sell the car on my behalf, but don't worry because the sale will be made under our details. That means that no VAT will be added to the price. I will pay the company and delivery fees to your location. This company will take care of the delivery, payment and registration process to your name.

All I will need is your details as follows: full name, full address, a valid phone number and I will forward them to the company in charge as the intended buyer / receiver. They will contact you with all their official invoices containing all the possible explanations on how to conclude the deal safely.

They will also offer you 5 days or 200 km trial period when you receive the car, so you can test drive the car, take it to a mechanic, or verify the papers to the police or other legal forms.
    They will not wire the payment to me, unless you decide that you are satisfied with the inspection report and decide to keep the car. If by any reason, you are not satisfied with the car's condition, we can cancel the deal and the car will be picked up by the company on my expense. The company I have chose for this transaction is EU Shipley Services Limited.

They will also take payments by bank transfer, for payments outside England. If you are interested in buying it, please tell me where is your location, to be able to get some shipping quotes, and I will return to you with more details on how the EU Shipley Services Limited process will work.

Best Regards!"

O que acham?

A seguir vai pedir dinheiro eheh

Piloto de Kart
    Data de Registo
    Mar 2009

Por Defeito

Essa já é mais velha que eu...

Pedestre
    Data de Registo
    Apr 2016

Por Defeito

Comprei um Espanha no início deste ano. O processo foi este (não tinha qualquer experiência nem conhecimento, fiz tudo sozinho)

O processo é (relativamente) simples, mas requer a visita a muitas capelinhas...

Processo:

1. compra/pagamento; trazer:
      1. fatura (com kms e nº de chassis)
      2. cópia do contrato compra-e-venda
      3. livrete antigo (com indicação baixa para exportação)
      4. ficha técnica (com indicação baixa para exportação)
      5. impresso da Direção Geral de Trafico da baixa da matrícula (com indicação baixa para exportação)
      6. Certificado de Conformidade Europeu (COC CE)

2. marcar inspeção tipo B (tirar os resguardos do motor), levar impresso Modelo 9 do IMT preenchido;
    3. ir ao IMT para pedir a homologação nacional;
    4. ir à Alfândega (com uma fotocópia de cada um dos documentos referidos em 1) ) preencher e entregar a DAV e pagar o ISV; o livrete antigo e a ficha técnica ficam lá, trazem-se cópias autenticadas;
      1. nota : o valor a pagar de ISV pode ser consultado neste link: https://aduaneiro.portaldasfinancas.gov.pt/jsp/main.jsp , clicando em Simuladores na coluna da esquerda
      2. temos de entregar o documento da empresa de transportes que trouxe o carro, para comprovar que não veio a circular pois vem sem matrículas e seguro.

5. no dia seguinte, ir levantar a DAV (original e duplicado) onde está indicada a matrícula;
    6. fazer as chapas de matrícula e o seguro;
    7. durante 60 dias pode circular;
    8. ir ao IMT : ficam lá
      1. livrete antigo (com indicação baixa para exportação)
      2. ficha técnica (com indicação baixa para exportação)
      3. o modelo 9 do IMT todo preenchido e carimbado (devolvem cópia autenticada)
      4. duplicado da DAV
      5. ficha da inscpeção

9. aguardar uns dias e ir à Conservatória fazer o registo.
    Última edição por darkmoon : 28-11-17 às 17:37:30 Razão: acrescentei o ponto 4.2

Pedestre
    Data de Registo
    Feb 2017

Por Defeito

O ponto 3 é 4 indicação baixa para exportação qual é a capela? No stand? É que ando a ver híbridos em Espanha

Pedestre
    Data de Registo
    Apr 2016

Por Defeito

Isso já estava feito quando eu fui buscar o carro ao stand. Foram eles que trataram. A indicação "Baja para exportacion" era um carimbo.
    Eu comprei precisamente um híbrido. Toyota Auris.

Piloto de Testes Trek8500's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2009

Por Defeito

como o trouxeste? de reboque? a circular? (com que seguro)

1.3 1.4 1.5 quem tratou?

Pedestre
    Data de Registo
    Apr 2016

Por Defeito

O ponto 1. foi tudo documentação tratada pelo stand.
    O carro veio de reboque.

Esqueci-me de um pormenor que vou já acrescentar no descritivo. Temos de entregar na alfândega um documento da empresa de transportes que o trouxe, visto o carro vir sem matrícula e seguro.

Piloto de Testes
    Data de Registo
    Feb 2007

Por Defeito

Citação Originalmente Colocado por dkc Ver Post
    Medo é mesmo este, neste momento tenho um muito bom negocio em vista, não unicamente pelo preço, mas pela situação e local do negocio. Mas o email enviado pela proprietária deixa me na duvida.
    vou colar aqui para ver a vossa opinião
    Lição número um de quem importa carros: Não há muito bom negócio, há (apenas) bom negócio.

Ie, muito bom negócio, 90% é burla. Esse é burla, nem vale a pena responderes mais.

Data de Registo
    Jul 2010

Por Defeito

Citação Originalmente Colocado por LucianoOliveira Ver Post
    Lição número um de quem importa carros: Não há muito bom negócio, há (apenas) bom negócio.

Ie, muito bom negócio, 90% é burla. Esse é burla, nem vale a pena responderes mais.
    Sempre tive essa ideia, apenas publiquei mesmo para ficar com a consciência tranquila que não deixava escapar o negocio.
    Ando a mais de um ano para importar um carro, o sonho continua.

Sei que é mais seguro através de um stand, mas gostava de saber os passos caso o fizesse de particular para particular, onde arranjar os documentos compra e venda ( internacional ) que documentos pedir ao vendedor para apresentar em Portugal, e onde solicitar um seguro/matricula provisório(a) para circular ate Portugal.

Obrigado a todos pelos vossos feedback e não ter contribuindo para eu cair numa "esparrela"

Piloto de Troféu tiagomaia's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2006

Por Defeito

Clio carrinha 1.0tce de junho 2016.
    12500km
    Origem Luxemburgo. Vieram de vez os meus sogros.. trouxeram o carro.

Fizeram eles e Pagaram a legalização... preço final com tudo: 480€
    Última edição por tiagomaia : 29-11-17 às 23:10:04

Piloto de Rallye
    Data de Registo
    Mar 2005

Por Defeito

Há alguma ferramenta para cálculo de impostos (não vi nada no post 3259) sobre veículos importados!?

Piloto de Troféu rc's Avatar
    Data de Registo
    Feb 2003

Piloto de Troféu tiagomaia's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2006

Por Defeito

*repetido* *apagar*

Piloto de Testes
    Data de Registo
    Feb 2007

Por Defeito

Citação Originalmente Colocado por tiagomaia Ver Post
    Clio carrinha 1.0tce de junho 2016.
    12500km
    Origem Luxemburgo. Vieram de vez os meus sogros.. trouxeram o carro.

Fizeram eles e Pagaram a legalização... preço final com tudo: 480€
    Uma vergonha, não devia pagar nem metade disso!

Piloto de Kart
    Data de Registo
    Apr 2009

Por Defeito

Alguém me sabe dizer se as garantias dos carros importados são válidas em Portugal?

Cumprimentos.

Data de Registo
    Feb 2003

Por Defeito

Citação Originalmente Colocado por DonJuan Ver Post
    Alguém me sabe dizer se as garantias dos carros importados são válidas em Portugal?

Cumprimentos.
    Por acaso amanhã vou tentar saber se a garantia que me deram num stnad VW na Alemanha é válida aqui... Depois posto o feedback

Piloto de Testes
    Data de Registo
    Feb 2007

Por Defeito

Cumprimentos.
    Nem todas.

Piloto de Testes
    Data de Registo
    Jan 2017

Por Defeito

Que modelos ainda compensa importar? Com as emissões, fica um absurdo o imposto.

Piloto de Testes Ccorreia's Avatar
    Data de Registo
    Aug 2006

Por Defeito

Citação Originalmente Colocado por typerfan Ver Post
    Que modelos ainda compensa importar? Com as emissões, fica um absurdo o imposto.
    hibridos , electricos e em geral carros com baixo co2

Piloto de Testes
    Data de Registo
    Jan 2017

Por Defeito

Citação Originalmente Colocado por Ccorreia Ver Post
    hibridos , electricos e em geral carros com baixo co2
    Ou seja, SUV's a diesel não. E 120d, X1 128/120?

Os Tesla não devem ter assim tanta diferença.

Piloto de Testes
    Data de Registo
    Feb 2007

Por Defeito

É uma questão de simulares, motores 2l pagam bem..

Piloto de Kart
    Data de Registo
    Jul 2017

Por Defeito

Citação Originalmente Colocado por typerfan Ver Post
    Ou seja, SUV's a diesel não. E 120d, X1 128/120?

Os Tesla não devem ter assim tanta diferença.
    Suv desde que seja baixa cilindrada também paga pouco.

Por exemplo um Mercedes c180 paga 3 mil e tal euros de legalização.

Não me parece muito, tendo em conta que eles com 1 ano custam cerca de 25 mil euros em stands oficiais.

Data de Registo
    Feb 2003

Por Defeito

Cumprimentos.
    Ontem passei num stand VW e disseram-me que a garantia que tinha (PerfectCar da VW) não era válida aqui.
    Vou tentar contactar a SIVA a ver o que me dizem