Tópico BMW - Página 159
 Rede MPL:
Página 159 de 202 PrimeiraPrimeira ... 149158159160169 ... ÚltimaÚltima
A mostrar resultados 4,741 para 4,770 de 6038
Like Tree711Likes

Título: Tópico BMW

  1. #4741
    Piloto de Troféu ClioIIIRS's Avatar
    Data de Registo
    Jul 2008
    Localização
    Portugal
    Posts
    9,966

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por Motronic Ver Post
    Se preferes continuar na ignorância, é lá contigo!
    Sabes umas coisas "da poda" ? Sim.

    A maioria dos teus posts é a explicar alguma coisa ? Não, a grande maioria dos teus consiste em gozo com o auxilio de smiles. Gozo totalmente vazio de conteúdo, diga-se.


    Eu gosto de aprender umas coisas e, por isso, aprecio ler os posts das mais variadas pessoas que por aqui sabem muito mais que eu, seja de mecânica, história automóvel, mercado etc etc.

    Claro que para isto é preciso humildade, qualidade que tu claramente não tens.


    Ainda gostava de saber porque é que o facto de saberes umas coisa de mecânica te faz pensar que és mais que os outros, mas isso são outros 500.
    rogerAjacto e DiogoSilva gostam disto.


  2. #4742
    Banido Motronic's Avatar
    Data de Registo
    Aug 2007
    Localização
    Romani ite domum
    Posts
    8,995

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por ClioIIIRS Ver Post
    Sabes umas coisas "da poda" ? Sim.

    A maioria dos teus posts é a explicar alguma coisa ? Não, a grande maioria dos teus consiste em gozo com o auxilio de smiles. Gozo totalmente vazio de conteúdo, diga-se.
    A maioria dos meus posts são resposta a outros. Estas, são sempre em função do post original, como é obvio. Se muitos não têm direito a mais que isso, o problema é deles. Se consideras vazio, o problema é teu!


    Citação Originalmente Colocado por ClioIIIRS Ver Post
    Claro que para isto é preciso humildade, qualidade que tu claramente não tens.
    É preciso "humildade" para quê?!

    Mais uma obsessão nacional completamente bacoca e que normalmente se traduz na "falsa modéstia". Ah, coisa linda!

  3. #4743
    Piloto de Troféu topspeed's Avatar
    Data de Registo
    Mar 2009
    Localização
    Porto
    Posts
    9,168

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por air Ver Post
    Muito bom! Mas ainda me lembro do 116d por 16,800€....
    Quase metade do que custa cá

    Nem sei o que diga...

  4. #4744
    Piloto de Troféu topspeed's Avatar
    Data de Registo
    Mar 2009
    Localização
    Porto
    Posts
    9,168

    Por Defeito Bmw e39 530d vs F10 520d ambos com 184cv

    Como o próprio título indica, qual acham que ganharia um hipotético comparativo em termos de prestações.

    O "velhinho" e39 530d 184cv straight six ou o mais recente F10 com a última geração do 20d e seus 184cv??

    É que analisando bem, o e39 rubrica mais 10Nm (390Nm vs 380Nm) e 1000rpm mais cedo (1750rpm vs 2750rpm).

    E depois, o e39 consegue ser 100kg mais leve que o F10...

    PS: É algo que tenho pensado desde que foi lançada a última versão de 184cv do 20d e lembrei-me de colocar a questão ali ao lado num DB e aqui também.

  5. #4745
    Piloto de Provas de Perícia Micky's Avatar
    Data de Registo
    Jul 2010
    Localização
    Junto ao mar
    Posts
    747

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por topspeed Ver Post
    Como o próprio título indica, qual acham que ganharia um hipotético comparativo em termos de prestações.

    O "velhinho" e39 530d 184cv straight six ou o mais recente F10 com a última geração do 20d e seus 184cv??

    É que analisando bem, o e39 rubrica mais 10Nm (390Nm vs 380Nm) e 1000rpm mais cedo (1750rpm vs 2750rpm).

    E depois, o e39 consegue ser 100kg mais leve que o F10...

    PS: É algo que tenho pensado desde que foi lançada a última versão de 184cv do 20d e lembrei-me de colocar a questão ali ao lado num DB e aqui também.
    Já conduzi 2 exemplares do 520d F10. Um sedan e uma touring, ambos com jantes 18".
    Puxei um bocado pelos 2 e a 1ª impressão é que andam um pouco menos que o 120d 163cv cá de casa. Acredito que tenham mais velocidade de ponta.

    O 30d nunca conduzi, mas apesar de ser o e39 com os mesmos 184cv acredito que tenha mais facilidade em lidar com o peso que ainda por cima é inferior. E 100kg ainda é qq coisa... Nota-se em (quase) qq carro.

    Em prestações puras (aceleração 0-100, 0-200) talvez seja muito equiparável.
    Se tivesse que escolher um vencedor seria o 30d.
    Última edição por Micky : 17-02-11 às 22:31:29

  6. #4746
    Piloto de Rallye AyrtonRose's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2010
    Posts
    11,822

    Por Defeito

    M5

    F30

  7. #4747
    Consultor Zizo's Avatar
    Data de Registo
    Feb 2003
    Localização
    Woluwe
    Posts
    19,736

    Por Defeito Promoção Bélgica

    Depois do Luxemburgo parece que aqui também andam com a mania de vender os carros baratos

    bmw.jpg

  8. #4748
    Piloto de Fórmula 1
    Data de Registo
    May 2003
    Localização
    Tugalândia
    Posts
    18,609

    Por Defeito

    Com a notícia de que todos os motores de 4 cilindros da BMW serão sobrealimentados, alguns apocalipticos já escolhiam a sepultura para os famosos inline-6 para a marca.

    Não temeis!

    Uns números interessantes retirados de um artigo da Autocar

    I was also prepared to come away from this launch declaring the ‘death of the straight-six’. Not a chance. Last year BMW’s output was 56 per cent petrol-powered and 44 per cent diesel. Dividing up the petrol-powered production figures, just 27 per cent (or 272,000) BMW models had four cylinder engines and nine per cent had eight-cylinder engines.

    A massive 64 per cent (or 502,000) of models had the classic six-pot engine. And you can probably add another 150,000+ straight-six diesels
    Primeiro, a BMW ainda vende mais motores a gasolina que diesel.
    Dentro dos gasolina temos vendas:
    27% para 4 cilindros
    9% para 8 cilindros
    e uns confortáveis 64% para os inline-6

    E sem contar com a adição dos 6 cil diesel.

    Demonstra claramente as diferentes realidades de mercado.
    Se na Europa, os 4 cil diesel representam grande percentagem das vendas BMW, outros mercados como os EUA, Russia e China absorvem tudo o que tenha 6 cilindros para cima.
    Nos EUA, por exemplo não se vendem BMW's com 4 cil.

    Na Europa com regulamentos de emissões cada vez mais exigentes, parece que os famosos 6 cil em linha da BMW passarão a ser cada vez mais aves raras.
    Em vez disso teremos uma série de 3 e 4 cilindros turbo, tanto a gasolina como diesel.
    Pelo menos as reviews a esta nova geração de 4 cil. turbo, apesar de um motor competente e eficaz, não encantam na sua utilização e desilude na sonoridade, em contraste com o 6 cil (incluindo as versões turbo)

  9. #4749
    air
    air está offline
    Piloto Veterano air's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2004
    Localização
    Porto/Aveiro
    Posts
    21,341

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por topspeed Ver Post
    Quase metade do que custa cá

    Nem sei o que diga...
    Não era o preço no concessionário! Era o preço sem impostos e com desconto diplomático (o mesmo para instituições internacionais). Fui bem burro!

  10. #4750
    Piloto de Testes
    Data de Registo
    Jun 2007
    Posts
    1,649

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por topspeed Ver Post
    Como o próprio título indica, qual acham que ganharia um hipotético comparativo em termos de prestações.

    O "velhinho" e39 530d 184cv straight six ou o mais recente F10 com a última geração do 20d e seus 184cv??

    É que analisando bem, o e39 rubrica mais 10Nm (390Nm vs 380Nm) e 1000rpm mais cedo (1750rpm vs 2750rpm).

    E depois, o e39 consegue ser 100kg mais leve que o F10...

    PS: É algo que tenho pensado desde que foi lançada a última versão de 184cv do 20d e lembrei-me de colocar a questão ali ao lado num DB e aqui também.

    Sou proprietário de um "velhinho" E39 530d.

    Ainda não tive oportunidade de fazer nenhum comparativo com o F10, mas quanto aos E60/61 520d (quer o de 163cv, quer o de 177cv), o E39 ganha em ponta e recuperações dos 180km/h para cima. Comprovado várias vezes em AE deserta.

    Quanto ao conjunto F10 520d caixa auto 8 velocidades, acho que o "bébé" Série 5 é capaz de levar a melhor...se tudo correr bem, no próximo ano estarei a fazer um test drive prolongado ao F10 para uma potencial troca (terei de evidentemente evoluir para melhor também em termos de prestações...).

  11. #4751
    JBM
    JBM está offline
    Piloto de Kart JBM's Avatar
    Data de Registo
    Feb 2007
    Posts
    340

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por AyrtonRose Ver Post
    F30
    Só para não surgir a dúvida, esse interior é do Serie 1 actual, montado numa "mula" do novo Serie 3.

  12. #4752
    Piloto de Troféu
    Data de Registo
    Aug 2010
    Localização
    in between
    Posts
    7,222

    Por Defeito Talvez merecesse tópico próprio, mas vou deixar aqui...

    YouTube - BMW i3 and BMW i8 design animations revealed

    YouTube - BMW i sub-brand launched

    Press release:
    New BMW sub-brand: BMW i

    • BMW i stands for sustainable vehicles and mobility solutions
    • Two models available from launch: BMW i3 and BMW i8 Mobility services complement core business
    • BMW i Ventures holding company founded


    Munich. The new BMW sub-brand focused on developing sustainable mobility solutions has been launched. "BMW i represents a new movement in premium mobility. With the introduction of this new sub-brand, the BMW Group reaffirms its leadership as the most innovative and sustainable premium car company. The products and services have been conceived around a revolutionary approach: purpose designed and purpose built for sustainable, premium mobility. It's a new day in our industry; a new era for individual mobility. This is BMW i - Born Electric." said Ian Robertson, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Sales and Marketing, in Munich on Monday.

    In a first move, two models will be launched under the new sub-brand from 2013 - the BMW i3 and BMW i8. The BMW Group will also significantly expand its range of mobility services over the years ahead. To achieve this, a Venture Capital company was founded in New York City, BMW i Ventures, with an investment totalling 100 million US dollars.

    "BMW i offers visionary cars and services, inspiring design, and an entirely new concept of premium mobility - all with a focus on sustainability", explained Robertson.

    The BMW i brand comprises vehicles and services developed since 2007 as part of project i, a BMW Group think tank exploring sustainable mobility solutions.

    It is the BMW Group's response to changing customer needs, including increasing demand for alternative drive trains, such as electric drive systems and hybrids. There is a widespread desire in megacities for solutions which intelligently combine the benefits of various mobility concepts in a single package.

    Revolutionary vehicle concepts
    "With BMW i, we are building on the success and strength of our core brand," emphasised Robertson. The BMW i3- previously known as the Megacity Vehicle - will be the BMW Group's first series-produced car for urban areas to be driven by electric power alone. The BMW i8, meanwhile, is based on the BMW Vision EfficientDynamics concept study. Its plug-in hybrid drive blends the sporting ability of a high-performance machine with the fuel consumption and emissions of a small car.

    Both models are based on a revolutionary construction concept known as LifeDrive architecture. An aluminium chassis houses the powertrain, and the passenger cell consists of high-strength but extremely lightweight carbon fibre-reinforced plastic (CFRP). "Both cars have been designed specifically for their respective alternative drive systems.

    We used the innovative architecture and CFRP to cancel out practically all of the extra weight added by the batteries. For our customers this means superior driving dynamics combined with significantly increased range using electric power," explains Klaus Draeger, BMW Board member responsible for development.

    BMW i8 to be built in Leipzig
    Like the BMW i3, the BMW i8 will also be manufactured at BMW's Leipzig plant. Around 400 million euros will be invested in new plant facilities and some 800 jobs will be created up to 2013. Development and production synergies will be achieved through both vehicles using the same component sets for the electric motors, power electronics, and high-voltage lithium-ion batteries.

    A range of vehicle-independent services
    An additional range of mobility services - which can also be used independently of the cars - will be an integral component of BMW i. This will allow the creation of a new, profitable area of business over the long term and attract new customers to the company's brands. "Mobility requirements are changing in rapidly expanding megacities" adds Ian Robertson. "Our commitment to car-enabled mobility services, like BMW ConnectedDrive, will be significantly expanded under BMW i. We'll also grow our car-related premium mobility services. What's truly groundbreaking is that we'll begin offering car-independent premium mobility services.

    BMW i aims to provide customized mobility solutions across a seamless network of premium products and premium services." The focus is on solutions which will improve usage of existing parking spaces, as well as intelligent navigation systems with local information, intermodal route planning, and premium car-sharing.

    In addition to services developed in-house, the BMW Group is pursuing collaborations with partner companies and exploring strategic capital investments in providers of mobility services. To this end, the venture capital company BMW i Ventures has the goal to expand the range of products and services offered by BMW i in the long term by taking stakes in highly innovative service providers.

    New York-based My City Way is the first company in which BMW i Ventures has taken a stake. Of the partnership, Ian Robertson said, "I am thrilled to announce that we have just signed our first strategic partnership with My City Way. As a mobile app, My City Way provides users with information on public transportation, parking availability, and local entertainment for over 40 cities in the US. Another 40 cities will be part of the global rollout, including Munich, of course."
    O i3 (MegaCity) e o i8 (Vision EfficientDynamics) serão os primeiros a ser lançados daqui a 2 anos, em 2013.

    Fonte: WorldCarFans
    BLADERUNNER gosta disto.

  13. #4753
    Piloto de Kart NissanNavara25's Avatar
    Data de Registo
    May 2008
    Localização
    Odivelas
    Posts
    319

    Por Defeito

    Em portugues:

    BMW: nova sub-marca

  14. #4754
    Piloto de Kart DANTE's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2010
    Localização
    algures...no universo
    Posts
    190

    Por Defeito

    Futuro BMW M3...




    O que acham?
    Se sair assim na minha opinião está brutal, mesmo muito bom...
    BrunoPinto e allstarfabio gostam disto.

  15. #4755
    bg2
    bg2 está offline
    Piloto de Rallye bg2's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2006
    Localização
    , , .
    Posts
    11,483

    Por Defeito

    se é da autoexpress, não vai ser assim
    crash, arquitecto and Ruben99 like this.

  16. #4756
    Piloto de Fórmula 1
    Data de Registo
    May 2003
    Localização
    Tugalândia
    Posts
    18,609

    Por Defeito

    bem, aqui ainda se vê melhor que no outro tópico do série 3

    só o tamanho daquele spolier frontal permite-o ser classificado ou como corta-relva ou como decepador, dependendo do contexto

  17. #4757
    Banido Motronic's Avatar
    Data de Registo
    Aug 2007
    Localização
    Romani ite domum
    Posts
    8,995

  18. #4758
    Piloto de Troféu Ruben99's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2009
    Posts
    6,718

    Por Defeito




  19. #4759
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,537

    Por Defeito

    M3 actual ainda anda aí para as curvas. (continua a ser um top model que ainda faz as delícias para muitos wallpapers)
    Photoshoot BMW M3 Competition Pack Frozen Grey




    The folks over at Autogespot spent some time with the limited
    BMW


    M3 Track Edition. The limited edition model will be available exclusively for the Dutch market.The M3 is painted in mate Frozen Grey color and it will debut in April. Only ten of these cars will be ever built.
    The wheels, kidneys, gills are in black. Furthermore, carbon-fiber plays an important role in the aerodynamics of this car and several pieces are incorporated into the splitters and the side mirrors. The M3 Track Edition comes with no speed delimited and top speed runs freely up to 280 km/hr. The M3 is also ten millimeters lower to the ground for what should provide improved driving dynamics.
    The interior will include the the Novillo Schwarz upholstery with red stitching. Performance wise the M3 will include an M Performance exhaust. The brake calipers are painted in red and the M3 will make extensive use of carbon fiber parts, including a rear spoiler.







    Última edição por BLADERUNNER : 09-03-11 às 09:57:30
    MiguelMelodeCarvalho e Micky gostam disto.

  20. #4760
    Piloto de Troféu
    Data de Registo
    Aug 2010
    Localização
    in between
    Posts
    7,222

    Por Defeito

    YouTube - CULTURE by Stefan Sagmeister.

    Press release:
    CULTURE by Stefan Sagmeister

    The Grammy-Award winning designer creates publication celebrating 40 years of BMW Group cultural commitment

    Munich/New York. The BMW Group is celebrating 40 years of cultural commitment and is currently supporting more than 100 projects throughout the world. To mark this occasion, the internationally celebrated New York-based graphic designer Stefan Sagmeister has created the design of the publication CULTURE, a book describing the BMW Group's international cultural partnerships. The limited edition of 1488 hand-signed copies, which are not available for sale, will be first presented to the public by BMW board member Frank-Peter Arndt at a press conference in Berlin on March 9, 2011. Stefan Sagmeister explains his concept: "In a publication about all the cultural activities of the BMW Group it made sense to include four hidden wheels and a remote control that allows readers to drive the book around the room. Culture really moves." The concept is - typical of Sagmeister - unconventional and refreshingly new: CULTURE is not only a book to browse through, but as it also features an integrated, remote-controlled car, a book that can be driven around. As a whole, the numerical arrangement of all book covers would make a square measuring 7 x 7 metres depicting a graphically abstracted image of the legendary BMW "four cylinder" building - the company headquarters in Munich built by Karl Schwanzer in 1972 - from a bird's eye view. Consequently, each book cover becomes a fragmented, unique specimen.

    Frank-Peter Arndt is thrilled: "The publication by Stefan Sagmeister offers an unconventional and intelligent overview of the most diverse facets of our global cultural activities during the past 40 years. With his novel concept, the graphics designer has landed yet another coup: CULTURE is not a narcissistic exhibition but an original overview and an artist's book one wishes to browse through, put on the bookshelf or even drive around. I am delighted with this book and I hope every reader feels the same way."

    The book is divided into four parts according to the BMW Group's main cultural activities - contemporary art, classical music and jazz, architecture and design and, finally, culture within the company. The first three chapters are each preceded by a quote from the conductor Daniel Barenboim, the artist Olafur Eliasson and the architect Zaha Hadid respectively. This is where partners from the culture communication network have their say. Containing more than 50 partly full-page colour reproductions, CULTURE also illustrates a selective overview of the spectrum of the BMW Group's international cultural involvement.

    Stefan Sagmeister
    Two-time Grammy winner Stefan Sagmeister, a native Austrian, studied in Vienna and New York. He designed prize-winning album covers for the Rolling Stones, the Talking Heads and Lou Reed, but is far more than a designer of CD covers. Whether film installation, furniture, posters or books, Sagmeister is a broadly positioned, globally operating artist. The publication "Sagmeister. Made you Look" went on to become a bestseller. In addition to the Grammy awards, he received further internationally significant design prizes such as the Lucky Strike Designer Award 2009 and the Cooper-Hewitt Communications Design Award 2005. As a result, Sagmeister has become a frequently shown designer at international galleries and museums as well. Cities that have already held individual exhibitions comprising works by Sagmeister Inc. include Zurich, Vienna, New York, Berlin, Tokyo, Osaka, Prague, Cologne and Seoul.
    Fonte: WorldCarFans

  21. #4761
    Piloto de Troféu
    Data de Registo
    Aug 2010
    Localização
    in between
    Posts
    7,222

    Por Defeito BMW’s M Division Presents its First Ever Bicycle, the Carbon Racer





    Initially created to facilitate BMW’s racing program, the Bavarian firm’s M Gmbh division gradually expanded its activities to include the development and manufacturing of the company’s sportiest production cars, and more recently, crossover and SUV models as well. Now, the M brand is entering new territory with the introduction of its first racing bicycle, the M Bike Carbon Racer.

    The highlight of the bicycle is the lightweight carbon frame that has been developed in-house by BMW’s M division. The German company states that the frame is extremely light and stiff, absorbs shocks, and is absolutely corrosion-free. The bicycle also comes equipped with Shimano Ultegra gears and tips the scales at just 7.4 kg or 16.3 pounds.

    The frame is finished in an anthracite carbon look, while the colored accents on the rims, handlebar grips, and saddle inlay are painted in the typical BMW M red color.

    Prices have not yet been released, but BMW said that the M Bike Carbon Racer will be available from select dealers as well as online on the firm’s website from June 2011.

    BMW M Bike Carbon Racer (anthracite)
    Frame height: 52 cm, 54 cm, 56 cm, 58 cm, and 60 cm
    Frame: Full carbon with BMW M logo
    Rear derailleur: Shimano Ultegra RD-6700
    Front derailleur: Shimano Ultegra FD-6700
    Cassette: Shimano CS6700, 11–28 sprockets, ten-speed
    Weight: 7.4 kg
    Fonte: Carscoop

  22. #4762
    Piloto de Troféu JoaoC89's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2008
    Localização
    Guarda
    Posts
    5,955

    Por Defeito

    Pronto, agora o M mais acessível já não é o serie 1M coupe

  23. #4763
    hog
    hog está offline
    Piloto de Provas de Perícia hog's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2010
    Posts
    530

    Por Defeito

    Calma, ainda não sabemos quanto custa a bicicleta!
    AMGfan gosta disto.

  24. #4764
    Piloto de Troféu
    Data de Registo
    Aug 2010
    Localização
    in between
    Posts
    7,222

  25. #4765
    Piloto de Troféu
    Data de Registo
    Aug 2010
    Localização
    in between
    Posts
    7,222

    Por Defeito


  26. #4766
    Piloto de Troféu JoaoC89's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2008
    Localização
    Guarda
    Posts
    5,955

    Por Defeito

    Qualquer dia aparece aí o novo elemento da familia

  27. #4767
    Piloto de Troféu topspeed's Avatar
    Data de Registo
    Mar 2009
    Localização
    Porto
    Posts
    9,168

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por JoaoC89 Ver Post
    Qualquer dia aparece aí o novo elemento da familia
    Eu não estou assim tão ansioso

  28. #4768
    CM
    CM está offline
    Piloto de Testes CM's Avatar
    Data de Registo
    Jul 2004
    Localização
    Londres, UK
    Posts
    3,957

    Por Defeito

    Alguém sabe quando vai ser o BMW Experience 2011?


  29. #4769
    Piloto de Rallye allstarfabio's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2009
    Localização
    where the streets have no number!
    Posts
    10,015

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por CM Ver Post
    Alguém sabe quando vai ser o BMW Experience 2011?

    Realmente, muito importante saber

  30. #4770
    Piloto de Fórmula 1 Unreal's Avatar
    Data de Registo
    May 2003
    Localização
    Vila Nova de Famalicão
    Posts
    17,027

    Por Defeito

    Apostas do que isto poderá virá a ser ?




Página 159 de 202 PrimeiraPrimeira ... 149158159160169 ... ÚltimaÚltima

Regras de Colocação

  • Não pode criar tópicos
  • Não pode responder
  • Não pode colocar anexos
  • Não pode editar os seus posts
  •  

A Motorpress Lisboa S.A. não pode ser responsabilizada pelas opiniões, imagens, links ou outros conteúdos submetidos pelos utilizadores deste Fórum.
Este Website encontra-se registado na Comissão Nacional de Protecção de Dados.