American Muscle - O Tópico! - Página 3
 Rede MPL:
Página 3 de 10 PrimeiraPrimeira ... 234 ... ÚltimaÚltima
A mostrar resultados 61 para 90 de 274

Título: American Muscle - O Tópico!

  1. #61
    Piloto de Rallye Cobra's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2004
    Localização
    Nos arredores da capital do Império
    Posts
    14,065

    Por Defeito


    Plymouth Duster


  2. #62
    Piloto de Rallye Cobra's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2004
    Localização
    Nos arredores da capital do Império
    Posts
    14,065

    Por Defeito



    Plymouth road-runner

  3. #63
    Piloto de Rallye Cobra's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2004
    Localização
    Nos arredores da capital do Império
    Posts
    14,065

    Por Defeito


    Chevy nova SS

  4. #64
    Piloto de Fórmula 1 ESPRIT's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2006
    Localização
    Lisboa, , Portugal.
    Posts
    16,129

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por DonJuanZ Ver Post
    A última versão do Viper, já com o 8.4l V10 também era carro para me fazer "comichão" se vivesse lá...mas o Z06 em especial, até porque já está num nível de handling + fun, muito ao gosto dos europeus, mas sem descurar um motor sempre cheio e forte (e que mesmo assim já procura também ter uns "tiques" de europeu...7000 rpms, etc).
    O Z28 ao vivo tem uma presença muito forte mas confesso que para além disso desconheço as capacidades do modelo, no que toca à qualidade da condução...
    Já tive no interior de muitos veículos americanos, e salvo algumas excepções, o que de facto decepciona para o NOSSO GOSTO (EUROPEU) é a qualidade dos interiores mas para o preço...

  5. #65
    Piloto de Fórmula 1 ESPRIT's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2006
    Localização
    Lisboa, , Portugal.
    Posts
    16,129

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por Cobra Ver Post

    Mercury Cougar XR-7
    Já imaginaste ir À noite na AE e aparecer-te uma besta dessas a "roar" atrás de ti com os máximos ligados?

    É preciso lembrar, para quem ainda não teve o prazer de estar junto de um, que os comprimentos neste veículos normalemnte vão dos 5 até um pouco mais de 5,5 metros.
    Para compararem uma Transit de chassis médio com tecto alto tem aproximadamente o mesmo tamanho.

  6. #66
    Piloto de Troféu DonJuanZ's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2003
    Localização
    Portugal
    Posts
    7,074

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por ESPRIT Ver Post
    Já tive no interior de muitos veículos americanos, e salvo algumas excepções, o que de facto decepciona para o NOSSO GOSTO (EUROPEU) é a qualidade dos interiores mas para o preço...
    Sim, mesmo o caso do Z06 e do Viper mais recente, ainda sofrem disso...mas não é àrea, num carro deste típo, em que sou mais exigente e estes dois pelo menos passam o meu nível mínimo de exigência...e como dizes, pelo menos existe o reflexo no preço.

  7. #67
    Piloto de Rallye Cobra's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2004
    Localização
    Nos arredores da capital do Império
    Posts
    14,065

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por ESPRIT Ver Post
    Já imaginaste ir À noite na AE e aparecer-te uma besta dessas a "roar" atrás de ti com os máximos ligados?

    É preciso lembrar, para quem ainda não teve o prazer de estar junto de um, que os comprimentos neste veículos normalemnte vão dos 5 até um pouco mais de 5,5 metros.
    Para compararem uma Transit de chassis médio com tecto alto tem aproximadamente o mesmo tamanho.
    A coisa mais aproximada feita na europa...Tipo Euro-muscle


  8. #68
    Piloto de Fórmula 1 ESPRIT's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2006
    Localização
    Lisboa, , Portugal.
    Posts
    16,129

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por Cobra Ver Post
    A coisa mais aproximada feita na europa...Tipo Euro-muscle

    Isso não é euro-muscle, é carro de macho.
    Creio que À sua passagem haverá mesmo algum indice de humidade em crescimento.

  9. #69
    Piloto de Testes DFR's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2011
    Posts
    1,958

    Por Defeito

    Plymouth Superbird




    Então esqueceram-se deste?

  10. #70
    Piloto de Rallye Cobra's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2004
    Localização
    Nos arredores da capital do Império
    Posts
    14,065

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por DFR Ver Post
    Plymouth Superbird




    Então esqueceram-se deste?
    O Road Runner modificado
    Dos mais raros, mais caros e mais... estranhos!

  11. #71
    Banido DIG's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2010
    Localização
    Falsas moralidades. Falsas Moralidades em todo o lado.
    Posts
    7,500

    Por Defeito

    Podem fechar:







    Pontiac GTO '65

    Calhe-me o Euromilhões para comprar logo 2. Um para manter original, outro para enfiar um HEMI ou um 527 da Chevy e meter assim:





    Só tenho de agradecer aos americanos por criarem estes modelos brutos.

  12. #72
    Piloto de Troféu GPL's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2010
    Localização
    In Autogas we trust
    Posts
    7,895

    Por Defeito

    Faltam os TRUCKS






    The SRT-10 featured an 8.3 Liter Viper V10.[1] This engine produced 510 bhp (380 kW; 517 PS) at 5,600 rpm and 525 lb·ft (712 N·m) of torque at 4,200 rpm. The regular cab, with a total curb weight of 5,130 lb (2,330 kg), reached a top speed of 153 mph (246 km/h), and could accelerate from 0 to 60 mph (97 km/h) in 4.9 seconds,[2] whereas the Quad Cab, weighing 5,618 lb (2,548 kg), did 0-60 in 5.6 seconds and reached a top speed of 147 mph (237 km/h).[3] The regular cab could complete the 1⁄4 mi (400 m) in 13.6 seconds at 105 mph (169 km/h),[4] the Quad Cab in 14.2 seconds at 104 mph (167 km/h).[5] The engine produced one horsepower for every 10.3 lbs of vehicle weight in the regular cab. The regular cab generated .86 g of grip on a 300 ft (91 m) skidpad,[4] while the Quad Cab generated .83 g.[5] The regular cab was rated by the EPA at 9 MPG city/15 highway,[4] while the Quad Cab was rated at 9 city/12 MPG highway.[5]
    [edit]Drivetrain
    The V10 Viper engine delivered 90 percent of its torque from 1500 to 5600 rpm. The cast aluminum cylinder block had cast-iron liners and cross-bolted main caps. The bore and stroke had been increased over previous Viper models. Compression ratio, firing order, rod length, block height and block length were unchanged from the second-generation Viper engine. The regular cab featured a Tremec T-56 transmission, while the Quad Cab utilized a 48RE four-speed automatic transmission modified from the Ram Heavy Duty transmission. Both regular cab and Quad Cab used a Dana 60 rear axle.

    Dodge Ram SRT-10 - Wikipedia, the free encyclopedia



  13. #73
    Banido DIG's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2010
    Localização
    Falsas moralidades. Falsas Moralidades em todo o lado.
    Posts
    7,500

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por ZeManel Ver Post
    Se custassem o mesmo aqui que no país de origem eram uma proposta bastante apetitosa.
    Trocava já o A4 e com o que sobrasse (se sobrasse), gastava na gasolina.

    BTW, o meu contributo:

    Ford Mustang Mach 1 português:





    Babei-me e arrepiei-me com o motor desta besta...

  14. #74
    Piloto Lendário MetalKing's Avatar
    Data de Registo
    Feb 2007
    Localização
    Por aqui e acoli...
    Posts
    51,334

  15. #75
    Piloto de Kart pedrommfsilva's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2009
    Posts
    447

    Por Defeito

    FORD FALCON COUPE





    Imortalizado no filme MAD MAX






  16. #76
    Piloto de Rallye Cobra's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2004
    Localização
    Nos arredores da capital do Império
    Posts
    14,065

    Por Defeito


    Ford Grand Torino

  17. #77
    Piloto de Rallye Cobra's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2004
    Localização
    Nos arredores da capital do Império
    Posts
    14,065

    Por Defeito


    Ford F150 SVT Lightning

  18. #78
    Piloto de Rallye Cobra's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2004
    Localização
    Nos arredores da capital do Império
    Posts
    14,065

    Por Defeito


    O que acha o JC

  19. #79
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,537

    Por Defeito





  20. #80
    Piloto de Rallye Cobra's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2004
    Localização
    Nos arredores da capital do Império
    Posts
    14,065

    Por Defeito



    Charger... Fast Furious and Ugly... Luv it!

  21. #81
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,537

    Por Defeito











  22. #82
    Piloto de Troféu GPL's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2010
    Localização
    In Autogas we trust
    Posts
    7,895

    Por Defeito

    Como "binário" é uma das palavras mais discutidas neste fórum, deixo umas imagens de veículos que não ficam nada mal na fotografia.
    Puro músculo:
















    Quanto a potência:

    "Horsepower costs money ;
    how much can you afford ?"
    Smokey Yunick

  23. #83
    Piloto de Troféu GPL's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2010
    Localização
    In Autogas we trust
    Posts
    7,895

    Por Defeito


  24. #84
    Banido DIG's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2010
    Localização
    Falsas moralidades. Falsas Moralidades em todo o lado.
    Posts
    7,500

    Por Defeito

    Drag Racing já não é comigo... Aliás, não gosto de ver american muscles assim.

  25. #85
    Piloto de Testes Pl0x's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2010
    Localização
    Coimbra
    Posts
    3,686

    Por Defeito



    Mercury Cyclone Spoiler

  26. #86
    Piloto de Troféu GPL's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2010
    Localização
    In Autogas we trust
    Posts
    7,895

    Por Defeito

    Já conhecia esta "coisa" há uns tempos, apesar de tudo o músculo está lá e de que maneira!
    Aqui fica:







    TOMAHAWK
    O Viper Dodge Tomahawk, com a potência de um V10, de tracção às quatro rodas e para um único passageiro, é um veículo elegante que rompe com a mentalidade convencional dos meios de transporte privados. É o extremo da engenharia extrema. este motor de 507 cavalos (DIN) e 8300 cc segue a verdadeira tradição dos perdidamente apaixonados pela potência.

    O Dodge Tomahawk capta a cultura e a paixão que os condutores entusiastas nutrem pelo design. É uma escultura sobre rodas para quem encara a condução como uma obra de arte e a estrada como a sua galeria.

    Destaques:

    Motor: 8300 cc, 507 cavalos (DIN), binário de 712 Nm às 4200 rpm, V-10 de 20-VÁLVULAS SMPI
    Desempenho: 0-100 km/h 2.5 segundos
    Sistema de refrigeração: dois radiadores de alumínio montados sobre os colectores de admissão, alimentados por uma turbina movida por uma correia de transmissão
    Sistema de escape: colectores duplos com dois tubos de escape de igual tamanho em aço inoxidável e saídas traseiras ao centro

  27. #87
    Piloto de Troféu GPL's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2010
    Localização
    In Autogas we trust
    Posts
    7,895

    Por Defeito

    Alguns dos carros mais famosos de sempre:

    1967 Ford Mustang Shelby GT500 fastback



    Where It’s From: Gone in 60 Seconds [2000] film

    Claim to Fame:Stuck behind a traffic jam and desperate to outrun the rapidly advancing 5-0, Memphis [Nicolas Cage] throws “Eleanor” and her 428 cubic-inch, 360-hp engine in drive and using a lowered towtruck flat bed as a ramp, launches her 30 feet up in the air. Completely airborne, Memphis flies Eleanor over 15 feet of damaged cars and rescue workers – landing intact on the other side, cocked, locked, and ready to rock


    1969 Dodge Charger



    Where It’s From:The Dukes Of Hazzard [1979-1985] television series

    Claim to Fame: With a confederate flag painted on the roof and doors that were welded shut, the General Lee was the Duke boys’ modified Charger R/T who saw as much air time as United. To keep the Charger from going ass-over-teakettle during flight, the Charger’s trunk was routinely packed with about 1,000 pounds of sandbags and concrete [we'll spare you the "junk in the trunk" jokes].


    1982 Pontiac Firebird Trans Am



    Where It’s From: Knight Rider [1982-1986] television series

    Claim to Fame:Hyper-intelligent crime fighting-mobile, the modified Trans Am known as KITT [voiced by William Daniels] always sounded mildly pissed with his human counter-part, Michael Knight [David Hassellhoff]. In addition to the ability to see, hear, and smell, KITT also came equipped with a frequently-referenced “Alpha Circuit” – a feature that was never completely explained but apparently controlled KITT’s artificial intelligence.


    1955 Chevrolet 6700-series bus



    Where It’s From: The Partridge Family [1970 – 1974] television series

    Claim to Fame: The giant, psychedelic-hued tour bus used by the close-knit family of exceptionally talented musicians. This iconic bus represents the good old days when an 8-person family could share unnaturally close quarters for abnormally long periods of time and not have the Division of Family Services called on them.


    1970 Chevrolet Chevelle SS



    Where It’s From: Dazed and Confused [1993] film

    Claim to Fame:David Wooderson’s [Matthew Mc****ughey] jailbait-magnet of a muscle car. In Wooderson’s own immortal words, “Let me tell you what Melba Toast is packin’ right here, all right. We got 4:11 Positrac outback, 750 double pumper, Edelbrock intake, bored over 30, 11 to 1 pop-up pistons, turbo-jet 390 horsepower. We’re talkin’ some f[*]in’ muscle.”


    1959 Cadillac Miller-Meteor Ambulance



    Where It’s From:Ghostbusters [1984] film

    Claim to Fame:Nicknamed “Ecto-1”, the white endloading modified ambulance/hearse [an efficient albeit morbid combination] ferried around the four ghost-exterminators, Egon [Harold Ramis], Ray [Dan Aykroyd], Peter [Bill Murray], and Winston [Ernie Hudson] who were apparently either saving New York from paranormal warfare, or battling a pretty epic war on hallucinogens.


    1974 Ford Gran Torino



    Where It’s From:Starsky and Hutch [1975 – 1979] television series

    Claim to Fame:Referred to as the “Striped Tomato”, the Gran Torino was the monster badass muscle car with the 351 Cleveland and 4 barrel Holley carburetor used by the two hard-nosed California detectives, David Starsky [Paul Michael Glaser] and Kenneth Hutchinson [David Soul].


    1979 Ford Country Squire LTD



    Where It’s From: National Lampoon’s Vacation [1983] film

    Claim to Fame: The huge wood-imitation, fiberglass-paneled, 9-passenger wagon carted the Griswold’s around on the vacation from hell and provided a benchmark for which all middle-class families to aspire.



    1932 Ford Deuce Coupe



    Where It’s From: American Graffiti [1973] film

    Claim to Fame:The famous piss-yellow hot rod was originally a fully fendered red hot rod with red and white tuck’n'roll upholstery. For the movie, the upholstry was dyed black, but the hot rod’s sexiest feature was under the hood: a growling, souped-up, 1966 Corvette 327 small block engine.


    1958 Plymouth Fury



    Where It’s From: Christine [1983] film

    Claim to Fame: The crazy-jealous 305-hp Golden Commando V8 Plymouth Fury, Christine, took the term “car enthusiast” to a whole new level. Officially listed as a ’58 Plymouth Fury, some Plymouth purists [all 3 of them] have identified certain shots of Christine that cause them to argue the Fury is actually a Belvedere, but since the ’58 Plymouth Fury was essentially the Belvedere with a trim package, we’re not going to split hairs [well, not over a Plymouth anyway].
    Última edição por GPL : 29-06-11 às 11:40:31

  28. #88
    Piloto de Troféu GPL's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2010
    Localização
    In Autogas we trust
    Posts
    7,895

    Por Defeito

    1974 Dodge Monaco



    Where It’s From: The Blues Brothers [1980] film

    Claim to Fame:Undeniably sweet, the beat-up black-and-white Bluesmobile was a famous as the Blues themselves. Trying to sell a skeptical Jake Blues [John Belushi] on the virtues of his new ride, Elwood Blues [Dan Aykroyd] explains to his brother, “It’s got a cop motor, a 440 cubic inch plant, it’s got cop tires, cop suspensions, cop shocks. It’s a model made before catalytic converters so it’ll run good on regular gas. What do you say, is it the new Bluesmobile or what?” We say – hell yeah.


    1973 [heavily modified] Ford Falcon XB GT



    Where It’s From: Mad Max [1979] film

    Claim to Fame:Hell hath no fury like a police cruiser with a 351 ci Cleveland V8 engine and a man with an axe to grind.


    1948 Ford Deluxe



    Where It’s From: Grease [1978] film

    Claim to Fame:Danny Zuko’s [John Travolta] undeniably lust-able ride, and one of the many incredibly sexy hot rods that made sitting through the show-tune numbers worth it.


    1964 Buick Skylark



    Where It’s From: My Cousin Vinny [1992] film

    Claim to Fame:Billy Gambini’s [Ralph Macchio] vintage ride with the famously absent positraction and independent rear suspension. Its original confusion with a 1963 Pontiac Tempest was responsible for bringing the wrath of Vinny Gambini [Joe Pesci] down on rural Alabama.


    1977 Pontiac Firebird Trans Am



    Where It’s From: Smokey and The Bandit [1977] film

    Claim to Fame: The famous 6.6-liter, 200-hp, muscle car that made every little kid want to grow up and be a fearless beer-runner.


    1968 Ford Mustang 390 GT



    Where It’s From:Bullitt [1968] film

    Claim to Fame:Steve McQueen. Bullitt. ‘Nuff said.


    1978 Chevrolet Camaro Z28



    Where It’s From:Fast Times At Ridgemont High [1982] film

    Claim to Fame:Although not an integral part of the movie, Jefferson’s [Forrest Whittaker] 185-horse Camaro Z28 with a 4-barrel upgraded 350 engine was the envy of every kid in the film…and in the audience, for that matter.


    1983 GMC Vandura [G-1500]



    Where It’s From: The A-Team [1983-1987] television series

    Claim to Fame:Definetly not for soccer moms, The A-Team’s 350 c.i. V8 van came stocked with a Ruger AC556 fully automatic rifle with folding stock and flash hider firing 5.56x45mm NATO rounds, you know, for personal protection…


    1965 AC Shelby Cobra 427



    Where It’s From: The Gumball Rally [1976] film

    Claim to Fame:Competing against a Mercedes, Porsche, and a Ferrari [my favorite duo], the Cobra was the 485 bhp coupe with a top speed of 180 mph that stole the show.


    1966 Chrysler Crown Imperial



    Where It’s From: The Green Hornet [1966-1967] television series

    Claim to Fame: Known as “Black Beauty”, the Crown Imperial was the Green Hornet’s “rolling arsenal” that featured front and rear mounted laser guns and rocket pods and the silent but deadly [sorry, couldn't help ourselves] front grill-mounted gas gun.




    Depois coloco aqui o resto.
    Última edição por GPL : 29-06-11 às 11:38:17

  29. #89
    Piloto de Troféu 3pelos's Avatar
    Data de Registo
    Aug 2008
    Localização
    Lisboa
    Posts
    5,570

    Por Defeito

    Por acaso tenho uma certa paixão por muscle cars, se eu pudesse seria um Charger com motor Hemi, mas sinceramente, alem do look agressivo, só o ronco do motor dá entusiasmo e o power de arranque porque quando chegar à curva... ai ai ai que a parede tá tão perto

    Citação Originalmente Colocado por Vrumm Ver Post
    Apesar de nunca ter conduzido nenhum nunca fui fã... Apesar de gostar de andar depressa (já fui mais, confesso), há já muito tempo que a minha preferÊncia vai para as curvas.
    Tal e qual como eu, consigo tirar mais gozo no carro a curvar que a andar em top-speeds... alem de que apenas demonstra que o proprietário tem um bom carro, agora mãozinhas... hummm

    Tipo este:
    YouTube - ‪Miata vs Viper‬‏

    Chegou à curva: "com licença que vou passar"

  30. #90
    Piloto de Testes karane96's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2010
    Posts
    1,471

    Por Defeito








Tópicos semelhantes

  1. Cars & Coffee - American Muscle e não só.
    Por SenhorVX na secção Multimédia
    Respostas: 1
    Último Post: 30-09-08, 22:56:54
  2. Qual destes "American Muscle" escolhiam?
    Por erocha na secção FÓRUM GERAL
    Respostas: 17
    Último Post: 17-09-08, 14:28:30
  3. American Muscle: Camaro vs Challenger vs Mustang
    Por Talha na secção FÓRUM GERAL
    Respostas: 31
    Último Post: 13-08-08, 19:50:48
  4. British Gentleman + American Muscle = ???
    Por dio na secção FÓRUM GERAL
    Respostas: 3
    Último Post: 05-11-07, 16:51:44
  5. Vette Z06 pure american muscle!
    Por SenhorVX na secção Multimédia
    Respostas: 0
    Último Post: 13-06-07, 15:02:19

Regras de Colocação

  • Não pode criar tópicos
  • Não pode responder
  • Não pode colocar anexos
  • Não pode editar os seus posts
  •  

A Motorpress Lisboa S.A. não pode ser responsabilizada pelas opiniões, imagens, links ou outros conteúdos submetidos pelos utilizadores deste Fórum.
Este Website encontra-se registado na Comissão Nacional de Protecção de Dados.